Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про паушальний внесок.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  1. що означає паушальний внесок.
  2. як розраховують паушальний внесок.
  3. чи бувають франшизи без паушального внеску.

Що таке паушальний внесок

Бізнес – дуже ризикована справа. Офіційна статистика свідчить: близько 80% відкриваються компаній живуть не більше 1 року, 10% — не довше 3 років, 5% — 5 років. І лише решта 5% залишаються в справі на довгий термін. Ця статистика не враховує продажі стартапів, закриття бізнесу від втрати інтересу та інші підводні камені, але вона говорить про головне: немає ніяких гарантій, що ваша власна справа не закриється в найближчі кілька місяців.

Саме тому поширений франчайзинговий бізнес. Він дозволяє зменшити ризики, отримати в розпорядження досвід компанії, яка не один десяток років займається бізнесом. Тобто ви отримаєте готовий рецепт того, як треба вести справи, але за це доведеться платити. Однією зі статей витрати на франшизу є паушальний внесок .

паушальний внесок — фіксована плата, яку перераховує покупець франшизи за право використання товарного знака.

Простими словами, такий внесок-це вартість покупки товарного знака і всіх знань з ведення бізнесу, які може запропонувати компанія.

Чому сплачується паушальний внесок

Паушальний внесок складається відразу з декількох статей: продажу товарного знака і консультації з ведення бізнесу. Великі франчайзери, наприклад, “mcdonald’s” не тільки дають поради щодо того, як правильно розташувати ресторан і що там продавати, але і повністю курують процес.

Вони набирають персонал, знаходять постачальників обладнання, навчають працівників, складають меню виходячи з місця розташування ресторану і доходів населення, а також періодично проводять маркетинговий аналіз. На початок бізнесу франчайзер уважно вивчає перспективу майбутньої справи, проводить ряд консультацій, навчає підприємця азам роботи у своїй сфері і тільки потім дозволяє вести справи під своїм товарним знаком.

рекомендуємо прочитати: фірмове найменування організації: вимоги, реєстрація та право на назву.

Тобто паушальний внесок в більшості своїй-це оплата послуг співробітників компанії за попереднім аналізом і веденню бізнесу. І тільки в другу чергу-це пряма плата за користування авторськими правами. У процентному співвідношенні це приблизно 80% на 20%: інформація з ведення бізнесу коштує набагато більше грошей, ніж право вести справи під відомим брендом.

Паушальний внесок і роялті

Крім паушального внеску, більшість франчайзерів зобов’язують своїх клієнтів платити їм роялті.

роялті — щомісячні платежі, які перераховує франчайзі за право користування франшизою. Роялті є одним з основних доходів компанії-франчайзера.

Деякі франчайзери відмовляються від роялті і роблять більше паушальний внесок. Такий підхід показує ставлення бізнесмена: йому неважливо, як буде вестися бізнес. У людей, які продають свій товарний знак за фіксовану суму в голові тільки одне: отримати дохід тут і зараз.

Роялті-це своєрідна гарантія зацікавленості компанії в клієнті. Чим успішніше ви будете вести бізнес, тим більше грошей принесете франчайзеру.

Як визначається розмір паушального внеску та роялті

Провідні компанії визначають розмір паушального внеску приблизно так:

сума витрат на аналіз, розробку маркетингового плану та роботу з навчання + потенційні ризики.

Потенційні ризики пов’язані з нанесенням шкоди бренду, якщо підприємець буде вести справи неправильно. Компанії зі світовим ім’ям піклуються про те, щоб в очах клієнтів вони виглядали так, як самі цього хочуть. У випадку з тим же “mcdonald’s”, це мережа ресторанів швидкого харчування, яка піклується про якість продукції.

Розмір роялті кожен франчайзер визначає самостійно, використовуючи свої методи розрахунку. У її вартість входять:

  • витрати на постійні консультації.
  • витрати на навчання співробітників.
  • витрати на аналіз показників.
  • прибуток франчайзера.

Часто люди думають, що роялті – просто прибуток, який отримує власник франшизи. Але це далеко не так. У компаніях франчайзера крім працівників основного бізнесу, є безліч працівників, які займаються стратегічним плануванням для нових точок. У випадку з роздрібними магазинами вони постійно підбирають асортимент товару, дивляться, що краще продається, підбирають необхідний алгоритм торгівлі.

Крім роялті, умови деяких франшиз зобов’язують своїх покупців робити внески на рекламу. Це взаємовигідна співпраця: головна компанія займається розробкою всіх рекламних креативів, знаходить шляхи впровадження і створює імідж бренду, тоді як франчайзі перераховують невелику частину грошей, яка тільки частково йде на покриття рекламних витрат.

Як можна оплачувати паушальний внесок

Більшість франшиз надає можливість часткової оплати паушального внеску і витрат на відкриття бізнесу по франшизі. Ціна за готове місце складається не тільки з паушального внеску і роялті, але і з усіх витрат на приміщення, обладнання та персонал.

Наприклад, “mcdonald’s” не дозволяє використовувати більше 50% позикових грошей при покупці франшизи. Тобто витрати на один ресторан складають приблизно 1 млн$, і як мінімум половина коштів повинна бути у потенційного покупця «на руках».

А, наприклад, “subway” дозволяє використовувати позикові кошти при оплаті паушального внеску. Але слід розуміти, що якщо ви використовуєте кредитні кошти на відкриття бізнесу по франшизі, ви все ж ризикуєте. Навіть франчайзер не може гарантувати вам 100%-у успішність. Тому, якщо плануєте оплачувати паушальний внесок і витрати на франшизу за рахунок кредитних коштів, уважно вивчіть можливі ризики.

Франшизи без паушального внеску

Паушальний внесок не є основним доходом франчайзера. Існує кілька компаній, які розвивають свій бізнес на особливих умовах.

Власники франшизи без паушального внеску найчастіше заробляють на продажу своїх товарів. Наприклад, компанія займається виробництвом і продажем м’яких меблів. Але вона хоче розширюватися і пропонує франчайзингову модель просування з однією умовою: ви не платите нам паушальний внесок, але продаєте нашу продукцію.

Як приклад можна назвати:

  • “світ дивовижних товарів”.
  • «рчк ” – поставка чаю.
  • ” меблі братів баженових» і безліч інших подібних компаній.

А взагалі, вибрати франшизу ви завжди можете в нашому каталозі франшиз.

Всі ці компанії дозволяють вести бізнес без паушального внеску і навіть без роялті: просто за рахунок того, що ви будете закуповувати товари і продавати їх в своєму магазині.

Однак зв’язуватися з такими компаніями не варто, тому що вони зацікавлені не в тому, щоб ви продали їх продукт, а щоб його купили.

А також є франшизи без роялті. Яскравий приклад-магазин»пятерочка”. Величина паушального внеску-750000-1000000 рублів. Роялті немає, але ви виступаєте не в якості власника бізнесу, а в ролі головного менеджера магазину: відповідаєте за роботу, і вам платять 13-17% від чистого прибутку, яку має ваш магазин.

Як ви можете бачити, франшизи без роялті надають вам не зовсім ті умови, які звичні в такому бізнесі. Ви не стаєте партнером, що підкоряється вимогам головного офісу, але провідним бізнес самостійно. Найчастіше ви станете керуючим менеджером компанії, якому платять аналог «роялті». Грубо кажучи, ви самі виступаєте в ролі інвестора, який вкладає гроші і отримує з них певний відсоток.