Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про те, як написати продає текст.

Всі ми стикаємося з продають текстами кожен день. І це не тільки рекламні оголошення і односторінкові оголошення, які закликають нас купити щось. Це і тексти про компанії, пости про себе, навіть резюме. І в такому капіталістичному світі, де найважливіше вміння для співробітника — продати себе і свою експертність, нам потрібно розбиратися в копірайтингу. У цій статті я розповім про моделі продають текстів, дам приблизну покрокову інструкцію написання сильного тексту, підкажу, на чому зробити акцент і вкажу на типові помилки. 

Моделі написання продають текстів

Спочатку давайте поговоримо про моделі написання продають текстів. Це такі шаблони, які можна використовувати практично в будь — якій ситуації-найпростіші зразки написання.

Найпопулярніша і проста модель-aida. Її створили ще в 1896 році, але вона працює досі.

a — attention (увага). привертаємо увагу читача за рахунок барвистого заголовка.

i-interest (інтерес). утримуємо увагу за рахунок першого абзацу. Максимально розпалюємо інтерес першими 2-4 рядками.

d — desire (бажання). розпалюємо бажання володіти конкретним товаром. З цього повинен складатися практично весь текст.

a — action (дія). заклик до дії. В кінці тексту обов’язково повинен бути заклик до цільової дії: залишити контакти, замовити товар.

s — satisfy (задоволення). цей пункт вставляється за бажанням . Потрібно показати, яке задоволення клієнт отримає після покупки.

Quest-одна з найпопулярніших моделей продають текстів в рунеті. Іноді цю модель називають апорт.

q-qualify (кваліфікуємо/визначаємо). вибираємо цільову аудиторію і відсіваємо непотрібних.

u-understand (розуміння). показуємо читачеві, що ви знаєте про його проблеми. Створюємо довіру.

e-educate (навчання). вчимо читача, як справлятися з його проблемами. На цьому етапі ми нічого не пропонуємо, просто розповідаємо про те, як можна вирішити його проблему.

s — stimulate (стимулювання). тепер намагаємося змусити клієнта прийняти правильне рішення. Слід доказова база, яка підтверджує, що ваш продукт може вирішити проблеми клієнта.

t-transition (дія). і в кінці спонукаємо читача до цільової дії.

Формула чотирьох p (pppp). Дуже проста, зрозуміла і ефективна.

p — picture (картинка). створюємо привабливий і яскравий образ товару.

p-promise (обіцянка). розповідаємо про позитивні якості товару.

p — prove (підтвердження). підтверджуємо все те, що сказали в попередньому пункті.

p — push (підштовхування). робимо стандартний заклик до дії.

Odc-дуже проста формула, яку люблять всі товарні бізнесмени.

o-offer (пропозиція). за допомогою заголовка створюємо потужне речення, яке привертає увагу і інтригує.

d — deadline (дедлайн). крайній термін або обмеження за часом. Штучно підвищуємо цінність товару за допомогою обмеження. Підвищувати можна тимчасовими знижками, закриттям продажів і т. Д.

c — call to action (заклик до дії). все, як і скрізь. В кінці закликаємо читача вчинити цільову дію.

“п’ять питань” – більш цікава формула, яка підходить для досвідчених копірайтерів.

1 питання. що я отримаю, якщо вас вислухаю?

2 питання. як ви зробите те, що обіцяєте?

3 питання. хто і як відповідає за ваші спілкування?

4. Питання. для кого і навіщо це все?

5 питання. у скільки мені це обійдеться?

Ми логічно вибудовуємо текст, щоб він послідовно відповідав на поставлені запитання. Якщо зробити все правильно, людина буде відповідати самому собі на питання в міру прочитання тексту.

Як бачите, системи написання продають текстів досить шаблонні і умовні. Немає ідеального рецепту. Кожен товар і його ца унікальні, тому доведеться шукати методи і підходи, які будуть ефективні у вашому випадку.

Як підготуватися до написання хорошого тексту

Важливий етап написання хорошого продає тексту-підготовка. Перед тим, як відкривати документ і сідати писати, потрібно зрозуміти кілька речей:

  • для кого ми пишемо.
  • навіщо ми пишемо.
  • як ми пишемо.
  • про що ми пишемо.

для кого ми пишемо — основне питання. Хто буде вашим клієнтом, які у нього проблеми, які ви можете вирішити своїм товаром, як потенційний покупець це зробить, що йому потрібно для цього і так далі. Тобто, потрібно максимально опрацювати портрет вашого ідеального клієнта.

навіщо ми пишемо. це вже друге за важливістю питання. Навіщо потрібен конкретно цей текст – щоб безпосередньо продати товар? або, може, щоб привернути до нього увагу? або, може, взагалі, донести основну ідею розробки вашого продукту? а може, просто розгойдати човен спірним описом? саме на питання «навіщо цей текст» і треба відповісти відразу після опрацювання ца.

як ми пишемо. це вже більше про формат. Продають тексти бувають різними: пост в соцмережах, невелика стаття в блозі про переваги товару або історія про те, як хтось скористався вашим продуктом, і у нього все вийшло. Під кожну аудиторію і конкретну задачу підбирається оптимальний формат-де публікуємо, яким складом пишемо, чи допустимі мати, прості обороти, складні і т. Д.

І в кінці вже думаємо, про що ми будемо писати . виходячи з усього того, на що ми вже відповіли. Розглянемо на банальному прикладі.

Ви розробляєте програмку, яка може допомогти власникам сайтів — аналітика від гугла і яндекса, тільки на максималках. Ваше завдання-розповісти, чим ви крутіше аналогів, що даєте нового і показати, чому це зручно. Ну і торкнутися теми ціни і обгрунтувати, чому краще користуватися вашою аналітикою.

Або просто життєвий приклад-ви продаєте кошеня на якомусь авіто. Вам треба розповісти, який він класний, милий, пухнастий, і як людині з ним буде приємно в будинку. А ще він грає з дітьми і його легко привчити до лотка.

Для кожної ситуації відповіді на питання і наступні з них висновки будуть різними: ца, формати, подача, тексти, складність сприйняття і т.д. Все може працювати по-різному, і тому продають тексти — це так складно.

Як написати продає текст: покрокова інструкція

Ми підготувалися до написання тексту. Відповіли на всі питання максимально докладно і чітко. Тепер можна приступати до самого написання тексту. Якщо ви новачок, то ось приблизний план того, як все потрібно зробити:

крок 1. вибираємо модель. 

Із запропонованого списку моделей вибираємо відповідну, яка допоможе розкрити товар.

1. Працювати чітко за моделями варто тільки новачкам. Досвідчені копірайтери, які вже давно в темі, використовують їх тільки як орієнтир. Адже, як я вже говорив вище, кожен товар і його аудиторія унікальні, і треба робити щось особливе, яке зайде саме їм.

крок 2. вибираємо, на яких «болях» робимо акцент. 

Після вибору моделі можна переходити до болів клієнта. Це ті проблеми, які турбують ваших потенційних покупців, і те, з чим може допомогти ваш товар. Правильний вибір болю дає зрозуміти клієнту практичну цінність продукту саме для нього. Не для сферичної людини у вакуумі, а для конкретного олексія, який зайшов зі своїми потребами на сайт.

Для того щоб краще визначити, з якими проблемами допомагає впоратися ваш товар, можна уявити собі вашого потенційного клієнта і максимально докладно описати. Наприклад: чоловік 35-45 років, одружений, двоє дітей, мінімум вільного часу, намагається просувати власний бізнес, страждає від хронічного недосипу і т.д. — якомога більш детальну картину.

Тут потрібно побути в ролі психолога і постаратися якомога краще зрозуміти свого клієнта. Зрозуміти, з чим він засинає ночами і з чим прокидається. Це дасть вам повне усвідомлення важелів впливу на нього.

крок 3. пишемо чорновий варіант. 

Після того як визначилися з усією теорією, можна приступати до написання. Збираємо всі ваші думки, які прийшли під час опрацювання тексту в єдину структуру. Якщо ви максимально докладно пропрацювали підготовку і 2 попередніх кроки, то питання «про що писати» у вас не виникне.

Завжди можна орієнтуватися на тексти конкурентів. У кого-то буде сильний опис продукту, хтось доступно розповість про способи його застосування, хтось добре аргументує ціну і т.д. Беремо тільки те, що, на ваш погляд, працює. Просто тому, що ми не знаємо повної картини. Може, текст взагалі не читають і він зроблений виключно»щоб був”.

крок 4. редагуємо текст. 

Тепер переходимо до редактури чорнового варіанту. Виходячи із завдань тексту виставляємо правильні акценти, працюємо над атмосферою, читабельністю і структурою. Якщо ви сумніваєтеся в якомусь моменті, зробіть 2 варіанти і потім протестуєте обидва.

З тексту віджимається вся вода і додається більше корисної інформації. Для цього можна спочатку прогнати текст через главред, який покаже потенційно слабкі моменти, а потім свіжими очима пройтися ще кілька разів.

Але не будемо забувати, що зроблене-краще ідеального. Тому не витрачайте багато часу на редакторську роботу. Під час тестів ви краще зрозумієте, що можна змінити.

крок 5. тест. 

Після того як ми написали чисту версію тексту, потрібно все заливати на сайт і починати проводити тести. Якщо у вас є кілька варіантів, які сильно/несильно розрізняються, заливаємо відразу кілька і робимо а/в тестування. Дивимося, що працює краще, де і що можна поміняти. Перші пару днів варто дійсно погратися з результатом, щоб домогтися максимуму.

Колега розповідав цікаву історію. Він написав текст для лендінга і відправив чернетку замовнику, щоб він подивився, і коректору, щоб виправив коми. Замовника все влаштувало, і він відразу опублікував текст. Конверсія по лендінгу була 4%. Після того як коректор поставив в потрібних місцях коми, і текст на лендінгу відредагували, конверсія впала до 1,5%. Як тільки прибрали коми-знову 4%.

Як бачите, на кінцевий результат може вплинути все що завгодно, аж до ком. Тому і потрібно проводити тести і виходячи з них робити певні висновки.

крок 6. робота виходячи з тестів.

Тексти-це ще не все. І тому з результатів тестів потрібно зробити правильні висновки:

  • читач заходить, дочитує до кінця, але не замовляє? можливо, справа в тексті. Але швидше за все, щось не так з формою для відправки замовлення або читач банально не знайшов контакти.
  • читач зайшов і відразу вийшов? можливо, справа в тексті. Але швидше за все, йому не сподобався дизайн, заголовок, або він взагалі помилився сторінкою.
  • читач читає, цікавиться, але не купує? можливо, справа в тексті. Але швидше за все, це через те, що йому не подзвонили, він передумав, товар не такий цікавий, є більш ефективні аналоги.

І так далі. Після того як зробили повноцінний аналіз ефективності роботи, усуваємо недоліки, тестуємо і, якщо все правильно, залишаємо.

важливо! потрібно, щоб все було не «ідеально», а щоб «працювало».

Приклади продають текстів

Я не буду викладати повноцінні продають тексти. Просто розповім, де можна знайти хороші приклади.

тинькофф банк. всі описи товарів і послуг зроблені у цього банку на рівні. Тексти сильні і закривають більшість потреб клієнтів, які можуть зайти на сайт.

розділ “послуги” в компанії texterra. ця компанія має дуже сильні тексти, які продають послуги. Вони не просто розповідають про свої послуги і наводять приклади, а й чітко, доступно і логічно їх аргументують. Вам буде корисно їх подивитися, якщо хочете навчитися писати круті тексти для веб-студій.

тексти в портфоліо відомих копірайтерів і редакторів. я б порекомендував почитати дмитра кота і подивитися приклади робіт його агентства «mastertext».

І є одна категорія текстів, на які краще не орієнтуватися. Це тексти, які продають всупереч здоровому глузду. Я бачив один хороший приклад-андрій захарян і його пости вконтакте. Коли ви подивитеся їх, то зрозумієте, що, з точки зору здорового глузду, вони не можуть продавати. Але вони продають.

важливий момент. не потрібно орієнтуватися на лідерів ринку. Як, наприклад, на компанію apple. Якщо подивитися їх тексти, то вони середні, за мірками рунета. У них інші завдання та інші цілі, яких намагаються домогтися копірайтери і маркетологи. Вам потрібно щось своє, унікальне.

Чому важливо самому вміти створювати продає текст

Кожен бізнесмен хоче контролювати процеси у своїй компанії, якою б великою вона не була. А початківець так взагалі буде пильно стежити за всім, адже кожен рубль повинен бути витрачений раціонально.

З точки зору бізнесу і керівництва, якщо ви знаєте, як писати продають тексти, це означає, що ви можете проконтролювати підсумковий результат виконавця. Зрозумієте, що може зайти читачеві, що ні. Крім цього, власник бізнесу-найближча людина до продукту. Він знає його від і до. І тому може знати більше, ніж копірайтер, і в разі чого поправити.

А для звичайного користувача все ще простіше. Завжди стане в нагоді вміння писати продають тексти. Навіть банальне оголошення на авито-продає текст. А ще опис на сторінці, резюме, навіть анкета на будь — якому сайті-в тій чи іншій мірі продає текст.

Основні помилки при написанні продають текстів

Тепер давайте поговоримо про типові помилки, які роблять далекі від продають текстів бізнесмени і копірайтери.

неправильний вибір ца

Це дуже поширена помилка-неправильне визначення цільової аудиторії. Ви можете створити ідеальний текст, але якщо крутите його на неправильну аудиторію, то у вас не буде продажів. А ми робимо це тільки для того, щоб підвищити ефективність каналів продажів.

А ще деякі грішать тим, що ідеалізують свою аудиторію. Виливається це приблизно в наступне:»у мене розумні покупці, вони постійно в курсі нових трендів, не дивляться ютуб, не сидять в соціальних мережах, а постійно розвиваються”. Але про це вже писала торшина. Якщо вас не збентежить її стиль, то загляньте в її блог. Там багато корисного про ца.

Сюди ж ми можемо віднести неправильні болі цільової аудиторії. З цього випливає неправильне позиціонування себе. Наприклад, у вас є студія, яка робить сайти на тільді. Ваша ца-початківці бізнесмени. Їх основний біль-мало грошей і брак часу. Адже, як вчать на купі тренінгів-треба протестувати за пару днів, налаштувати за пару днів і потім починати рубати гроші.

Неправильний вибір ца і їх болів може привести до того, що у вас просто-напросто не будуть купувати. Ви намагаєтеся продати товар людям, яким ваш продукт взагалі не потрібен. Тому дуже рекомендую спочатку ознайомитися з аудиторією і під неї робити продукт. А не навпаки.

недолік “м’яса” в тексті

М’ясо-корисна і сильно подана інформація. Чим її більше, тим більший ефект ви справите на читача і тим більше будуть ваші продажі. Тому м’яса в хороших продають текстах має бути багато. Давайте розглянемо приклад тексту»про компанію”. Це теж продає текст, як не крути.

“ми молода, динамічно розвивається компанія з молодим і амбітним колективом” — вода. “з 2015 року на ринку, зробили 132 проекти, робимо невеликі сайти за 2 дні, корпоративні сайти — за тиждень» — корисна інформація, тобто м’ясо.

Чим більше в тексті корисної інформації, тим менше питань виникає у читача. А чим менше питань, тим більша ймовірність, що ваш товар куплять, до вас звернуться як до фахівця або просто порекомендують друзям і знайомим.

тексти заради текстів

Цим грішать багато бізнесменів, які дивляться популярні курси і намагаються стежити за трендами. Вони вважають, раз люди пишуть тексти, це допомагає продажам, значить, всім потрібен хороший текст. І замовляється текст із середнім цінником. Просто для того, щоб він був. Не як елемент загальної картини, а як окрема штука, яка повинна різко підвищити продажі. Все працює трішки складніше.

Текст-всього лише один з елементів ланцюжка продажів. Якщо він ефективний, він може підвищити цінність продукту в очах покупця. Якщо він поганий, то може знизити. Але все це-умовні відсотки в загальному механізмі. Писати текст потрібно під конкретне завдання. Як приклад:

Завдання-зробити опис картки товару, щоб на неї приходили з пошуковиків. Значить, нам потрібен сео-текст. Його можна замовити на біржі або написати самому. Основні моменти: характеристики, ціна, відгуки. Прийдуть клієнти->побачать товар->прочитають текст-> приймуть рішення.

Також буває і з копірайтерами. У них замовляють текст, а вони просто його пишуть. Не розуміючи, навіщо і чому. Раз замовили, значить, потрібно. А клієнт і сам розбереться.

Де замовити продаєТекст

Якщо ви не вмієте писати продають тексти, але хочете збільшити кількість клієнтів, доведеться замовляти хороші тексти у професіоналів. Давайте розберемося, де це можна зробити. Перше, що спадає на думку — біржі копірайтингу.

Не варто замовляти продають тексти на біржах. Просто тому, що з такими завданнями приходять 5-10 клієнтів щомісяця. І за смачні замовлення виконавці влаштовують справжню боротьбу в заявках. А значить, навіть у топових біржових виконавців немає достатнього досвіду роботи з продають текстами. Досвід тут-найголовніше.

Якщо ви хочете недорогий текст, то краще зверніться на сайти фрілансу. Там є профільні копірайтери, які спеціалізуються на продають текстах. Вони коштують дорожче, ніж на біржах, але результати роботи будуть вище. А ще на сайтах фрілансу є зручний поділ на продають тексти, сео-тексти і т.д. І все це відображається в рейтингу.

Краще замовляти тексти не у топових виконавців, а у міцних середнячків. Ви економите бюджет, а якість практично не страждає.

Ще є агентства. Це компанії, у яких цілий штат співробітників працює за різними напрямками. У тому числі пишуть продають тексти. З агентствами працювати круто, коли вам потрібен цілий комплекс заходів: розробити сайт, зробити під нього тексти, налаштувати рекламну кампанію і т.д. Приходити за однією конкретною послугою буде невигідно.

Якщо ви не з великого міста, краще пошукайте digital-агентство. У регіонах ціни відрізняються від середніх по інтернету. Іноді набагато вигідніше замовити у своїх хлопців в офісі, ніж на просторах інтернету.

Соціальні мережі-найкраще джерело якісних фахівців. Заходьте в профільні спільноти на кшталт дистанції, публікуйте вакансії і розмовляйте з потенційними виконавцями.

Соцмережі хороші тим, що ви можете побачити навик написання продають текстів в дії. Резюме та відповідь на вакансію якраз і будуть ними. Чим краще відповість людина, тим більше шансів на те, що він впорається з роботою.

І останній варіант. Просто запитайте у знайомих програмістів, дизайнерів, верстальників і будь-яких інших фрілансерів, з якими тісно спілкуєтеся, контакти хорошого копірайтера по вашій тематиці. Навіть якщо вони не назвуть його, то розпитають у знайомих.

Чим довше і професійніше працює копірайтер, тим більше у нього знайомих, яких він може порекомендувати — нетворкінг в дії. А для замовника це дає більше гарантій, тому що це прямі рекомендації.

Які книги почитати

Якщо ви хочете більш детально вивчити написання продають текстів, раджу наступні книги:

  • дмитро кот: «копірайтинг. Як не з’їсти собаку”.
  • денис каплунов: «копірайтинг масового ураження».
  • саша карепіна: «пишемо переконливо. Сам собі копірайтер”.
  • еліна слободянюк: «настільна книга копірайтера».

Є ще багато інших, але якщо прочитати хоча б одну з перерахованих, багато моментів в написанні продають текстів стануть більш простими і зрозумілими.

тексти, що продають, – це дуже важливо.  ви розповідаєте про свій товар або послугу, показуєте переваги перед конкурентами і підштовхуєте читача до покупки. Але це один з факторів, які впливають на продажі. Саме тому не чекайте дуже багато чого від текстів. Хороший текст-невеликий стимул до покупки. Поганий текст-перешкода.