Мобільні оператори з великої дороги: комісія за мовчання

0
2

Оновлено 28.01.2018.

У сучасному світі звичайній людині доводиться стикатися з підписанням великої кількості всіляких договорів, таких як, наприклад, договір вкладу в банку, договір страхування, договір про надання споживчого кредиту, договір на надання послуг мобільного зв’язку і т. д.

І, як часто буває, уважно читають весь договір лише одиниці. Однак це велика помилка, розслаблятися не можна ні на секунду. На жаль, майже завжди у різних договорах знаходяться всілякі невигідні для клієнта застереження і завуальовані комісії, на яких ніхто, природно, не робить акценту. А потім клієнту просто повідомляється, що він сам підписав договір, значить, був згоден з усіма пунктами.

Сьогодні стаття буде стосуватися мобільних операторів, точніше, їх прихованих комісій, про які не всі знають.

Я, як професійний вкладник, завжди рекомендував своїм знайомим завести окремий простий (кнопковий) телефон для прийому паролів від інтернет-банку, смс-повідомлень за вкладами, картах та інших банківських послуг. Причому, бажано, щоб це була якась стара модель телефону, яка може здійснювати тільки примітивні операції: прийом і відправлення повідомлень і здійснення дзвінків. Природно, ні про який вихід в інтернет з телефону професійного вкладника не може бути й мови. Повторюся: краще, щоб на цей телефон технічно неможливо було встановити яке-небудь мобільний додаток або будь-яку іншу програму. На такому «службовому» номері має сенс підключити звичайний тариф без жодних пакетів послуг та абонентної плати.

Відповідно, у телефону професійного вкладника ймовірність підхопити якийсь вірус помітно скорочується (без доступу в інтернет вірусу нізвідки буде взятися на Вашому телефоні, до того ж ресурсних можливостей старого телефону просто не вистачить, щоб шкідлива програма змогла на ньому встановитися).

Виходить, що телефон професійного вкладника працює, в основному, в режимі прийому повідомлень та дзвінків з банку (безкоштовно), а також для здійснення дзвінків на гарячу лінію банку, які теж, в основному, безкоштовні. Тут виникають деякі проблеми: для всіх мобільних операторів ситуація, в якій ви не використовуєте їх платними послугами, означає неактивність, за яку всі вони списують комісію.

Взагалі, буквально кожен місяць оператори стільникового зв’язку (лагідно прозвані «ОПСОСЫ») придумують нові приводи і підстави для стягнення комісії. Наприклад, зовсім нещодавно була новина, що «Мегафон» ввів плату за нездійснені дзвінки, тобто за прослуховування повідомлення «…абонент знаходиться поза зоною дії мережі…» дзвоном доведеться платити. Тут, правда, є уточнення, що гроші будуть списуватися, якщо у знаходиться поза зоною дії мережі або відключеного абонента підключена послуга «Хто дзвонив+» (тільки от підключена вона майже у всіх, т. к. безкоштовна для самого абонента):

Товариство захисту прав споживачів вже встигло подати в суд на «Мегафон» за порушення закону «Про зв’язок». На думку ТЗПС, введенням комісії за такі дзвінки «Мегафон» порушує п. 5 ст. 54 Федерального закону від 07.07.2003 N 126-ФЗ (ред. від 13.07.2015) «Про зв’язок», в якому йдеться, що «не підлягають оплаті інші послуги зв’язку, технологічно нерозривно пов’язані з послугами рухомого радіотелефонного зв’язку та спрямовані на підвищення їх споживчої цінності, у тому числі тематичні послуги, надані з порушенням вимог, встановлених справжнім Федеральним законом».

Будемо стежити за розвитком ситуації. Раніше газета «Ведомости» писала про подібної комісії за такі дзвінки в операторів «МТС» і «TELE2»:

В кінці лютого мобільний оператор «Мегафон» знову відзначився. Абоненти «Мегафона» в Московському регіоні з 26 лютого 2016 тепер змушені платити за послугу «утримання виклику»:

Причому, всі інші мобільні оператори«МТС», «Білайн», «TELE2») плату за таку послугу не беруть.

Особливу увагу слід приділити справляння плати за так звану «неактивність». Якщо не користуватися платними послугами, мобільні оператори через деякий час спочатку обнулять Ваш рахунок, а потім і зовсім продадуть номер іншого абонента. Щоб цього уникнути, потрібно чітко знати через який проміжок часу мобільний оператор почне брати комісію «за мовчання». Просто поставте нагадування в телефоні або запишіть у блокнотик, що в зазначені дати слід зробити вихідний дзвінок або надіслати смс, щоб лічильник неактивних днів обнулився і пішов заново.

Плата за мовчання у оператора «Мегафон» — 15 рублів в день.

У разі невикористання послуг зв’язку більше 45 днів з рахунку абонента «Мегафона» кожен день буде списуватися по 15 рублів, поки рахунок не обнулиться. Після обнулення рахунку через 89 днів «Мегафон» може продати Ваш номер іншого абонента (для прикладу взято тариф «Мобільний»):

UPD: 03.01.2017
З 13 січня 2017 «Мегафон» знизив плату за мовчання. Якщо раніше при відсутності активності протягом 45 днів з мобільного телефону починало списуватися за 15 руб в день, то тепер буде щодня списуватися комісія в 5 рублів при невикористанні послуг зв’язку протягом 90 днів:

Плата за мовчання у оператора «Білайн» («Вимпелком») — 5 рублів в день.

Починаючи з 91-го дня абоненти «Білайну» в разі відсутності активності на рахунку змушені платити 5 рублів в день. Після обнулення рахунку через 180 днів Ваш номер може бути проданий іншому абоненту (для прикладу взято тариф «Нуль сумнівів»):

UPD: 10.01.2018
За новими правилами «Білайн» розриває договір при обнулення рахунку через 240 днів:

Плата за мовчання у оператора «МТС» — 3 рубля в день.

У разі невикористання платних послуг протягом 150 днів абоненти «МТС» переводяться на тариф «Базовий» (для прикладу взято тариф «Red Energy»):

Відкриваємо тариф «Базовий» і дізнаємося, що абонентська плата за нього 3 рубля в день:

Після обнулення балансу через 180 днів Ваш номер буде проданий іншому абоненту.

UPD: 10.01.2018
З 9 січня 2018 року абонентська плата почне стягуватися вже через 90 днів неактивності.

Плата за мовчання у оператора «TELE2» — 3 рубля в день.

Абоненти «TELE2», не користуються послугами, які призводять до списання коштів з особового рахунку, через 120 днів починають платити 3 рубля в день (для прикладу взято тариф «Помаранчевий»):

Через 180 днів після обнулення Вашого рахунку номер продається іншому абоненту.
Майте на увазі, що користуватися послугами оператора «TELE2» можна, тільки якщо Ваш телефон підтримує 3G або 4G (так що старі кнопкові телефони не підійдуть):

Не дозволяйте мобільним операторам робити на вас гроші «з повітря», обов’язково запам’ятайте проміжки часу, які дозволяють безкоштовно приймати дзвінки і смс без наслідків, і при наближенні до граничної дати «неактивності» відішліть кому-небудь смс або зробіть один короткий дзвінок.

Завжди уважно читайте будь-які договори. Краще витратити небагато часу, ніж розплачуватися потім.

UPD: 28.01.2018
Один з читачів сайту дав дуже цікаву посилання на державний інформаційний ресурс у сфері захисту прав споживачів, де описується випадок боротьби Росспоживнагляду з платою за мовчання, передбаченої тарифами мобільного оператора ТОВ «Т2 Мобайл» («TELE2»).

У відповідь на звернення споживача за фактом необґрунтованого списання грошових коштів оператором зв’язку в період невикористання СІМ–карти і телефонного номера Управлінням у відношенні ТОВ «Т2 Мобайл» проведене адміністративне розслідування, за результатами якого оператор зв’язку притягнутий до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 14.8 КоАП РФ за включення в договір умов ущемляють права споживачів.

Рішенням Арбітражного суду Челябінської області постанова про притягнення товариства до адміністративної відповідальності визнано законним і обгрунтованим.

В цілях захисту порушених прав абонентів ТОВ «Т2 Мобайл» Управлінням подано позов на захист невизначеного кола осіб про визнання вищевказаних умов протиправними. Судом першої інстанції вимоги Управління були задоволені, але відповідач з рішенням суду не погодився і звернувся в апеляційну інстанцію. Судовою колегією по цивільних справах Челябінського обласного суду рішення першої інстанції залишено без зміни. Дії оператора зв’язку по включенню в тарифні плани умов про справляння плати за період, коли абонент не користується послугами зв’язку оператора, визнані судами протиправними щодо невизначеного кола споживачів.

У разі виявлення необґрунтованого списання з рахунку Росспоживнагляд рекомендує написати оператору претензію про відшкодування списаних грошових коштів.

Крім цього Управління готове надати сприяння у підготовці позовних заяв або прийняти участь в судових розглядах для дачі висновку з метою захисту порушених прав у цивільній справі в разі самостійного звернення до суду.

Сподіваюся, моя стаття була вам корисна, про всіх уточненнях і доповненнях пишіть в коментарях.

За оновленнями в цій та інших статтях можна стежити на Telegram-каналі: @hranidengi.

У зв’язку з блокуванням Телеграма створено дзеркало каналу в ТамТам (месенджер від Mail.ru Group з подібним функціоналом): tt.me/hranidengi.

Підписатися в Телеграм Підписатися в ТамТам

Підписуйтесь, щоб бути в курсі всіх змін:)

comments powered by HyperComments

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here